bergakungen

Direktlänk till inlägg 21 juni 2010

Vetlanda utställning

Av Anette Senrell - 21 juni 2010 06:31

Ja då var helgens utställning över en dubbelutställning i Vetlanda....lördagen var det hyfsat väder på men söndagen kunde ju varit bättre....hällregn ja fy fasen sådant gillar varken Killian eller Picasso... på lördagen så var väl varken  jag eller Matilda på topp direkt men jag lät mig övertalas att  gå in i consulation och av någon underlig anledning så vann vi den och Picasso blev tvåa.... Matilda visade Lotus fick rosett men ingen placering...söndagen  började med  sådär väder och strax innan vi skulle åka  så lade Carina  nyckeln på buren i  bakluckan och stängde då låste sig hela bilen  med hundarna inne....jag tyckte så synd om Carina att jag fick värsta huvudvärken ...bärgare kallades in men inte ens han kunde lösa situationen....verkmästare på Volkswagen sa att det var omöjligt enda chansen var att krossa bakrutan...Carina ringde sin man och han kom farande med en extra nyckel....var ju tur det och att det inte var hur långt som helst....på söndagen visade Matilda Vilda i Juniorhandling och var jätteduktig ja det var hon båda dagarna hon har ju lite tävlingsnerver så hon var nog nervös på lördagen men på söndagen hade hon kommit över det...jag kallade in  proffset Linda till Consulation och där vann hon och killian även på söndagen... Linda visade Picasso åt therese och Kristian och blev fyra i sin klass Grattis bäste Picasso....sedan gick ju Linda in och tog hem unghunds biset det var bra jobbat...hon hade ju hård konkurrens i Thomas Nilsons  unghund...så ett stort grattis till Haggis och Linda...Grattis  även till alla andra som jag inte nämt...eftersom jag är senil och inte kommer ihåg vad alla fick men  men så är det när man närmare sig en viss ålder hahaha....nästa utställning är på National det ska bli kul att åka dit och få träffa alla galna hundkärringar igen   det närmar sig för en 1 årsdag för den första valpkullen som Assar och Peach fick...snart är det midsommar och jag hoppas att det blir kanonväder då....jag ber om ursäkt för att jag är dålig på att uppdatera men jag har mycket långa dagar på jobbet och är supertrött på kvällarna...det tar på krafterna att vara trafiklärare   ha en skön vecka ska försöka bli duktigare på att uppdatera...

Lite bilder från helgen

Mvh/Anette


Linda och Picasso


Jag och Killian

   


Picasso

 


Jag och Jaz


Emma och Elsa


   


Carina och Sluggo

 



Carina och Ash

  



Söta Killian

 


Hällregn på söndagen



Matilda och Vilda

   


Linda och Killian

 


Linda och Picasso

 


Leenas nytillskott den hade vi kunnat kidnappa

 


Kingkong 





Grattis Haggis  Bis unghund 

Jazzen


 

  

 
 
Linda

Linda

21 juni 2010 11:24

Killian, killian... Du är så snygg!!! =)
Mina två pojkar Killian och Picasso rockar, jag känner mig inte så ödmjuk när jag säger så men det struntar jag i idag! Åh vad jag tycker om er!

Tack Anette och Matilda för en jättetrevlig och rolig helg! Jag har haft så kul!!! Längtar tills nästa tillställning så vi får gagga lite igen!
Stor kram!!!

http://www.littledevils.se

 
Picasso med familj

Picasso med familj

21 juni 2010 18:12

Grattis till Killian och Matilda som drog hem rosetter så det stod härliga till!! Vi ses på National. Det ska bli såååå kul!! Kram kram

http://picasso.zoomin.se

 
Annica

Annica

24 juni 2010 08:22

Grattis=))) fina resultat på utställningen, jätteskoj=)
Otäckt när bilarna låser sej så där. tur det ordnade sej så ni slapp krossa rutan!
Fina bilder du tagit=)
Ha nu en riktigt trevlig midsommar
/ kram=)

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ingrid Antonsson

25 juni 2010 11:25

Glad midsommar önskar Ingrid, Leif och King. Skall snart skicka bilder på en underbar King.

 
Britta

Britta

27 juni 2010 08:18

Hoppa Midsommar varit trevlig... så ses vi på National :) kram från oss!

http://www.englas.se

 
Ingen bild

Ingrid Antonsson

7 juli 2010 14:48

Grattis Jaz på 1-årsdagen. King har ätit pannkakstårta idag. Det var smaskigt, fast inte jordgubben!
Kram
Ingrid Leif och King

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette Senrell - 28 september 2010 05:31

Ja det gick visst fortare än vad vi trott för Pillan att spotta ut vappisarna   ursöta var de två så nu gällr det att komma på några bra namn oxå...de är födda  vid nio och tio på måndagsförmiddagen...och som vanligt så pluppade de bara ut och hon la...

Av Anette Senrell - 27 september 2010 06:03

Det var längesedan jag bloggade ...hektiskt har det varit så jag har bara inte hunnit med ....det blir inte så långt denna gång heller   det händer saker hela tiden  vi har ju bevistat utställningar och bilder kommer vad det lider  vi var i Västerås ...

Av Anette Senrell - 1 augusti 2010 14:50

Jaha då har den stora  utställningen varit då...kan väl inte säga att det gick lysande direkt...men men vi får vara nöjda vi hade urtrevligt vi träffade ju massor av vänner som vi hade kul med...vi åkte på fredagen så vi kom väl på kvällen vid halv å...

Av Anette Senrell - 27 juli 2010 05:24

Här har det hänt en hel del sedan sist...jag måste ju säga att jag hinner verkligen inte med att blogga så ofta som jag tänkt...men men bättre något än inget...just nu är jag dödstrött pga hundar som fått för sig att gå ut mitt i natten en gång!!! NÄ...

Av Anette Senrell - 7 juli 2010 20:07


Grattis  Assars&Peach valpar på 1 årsdagen tänk vad fort det gått, får ju rapporter och bilder från våra valpköpare och vi är så glada för dem....nu närmar sig national och det ska bli skoj att träffa alla galna hundkärringar igen      det blir l...

Ovido - Quiz & Flashcards