bergakungen

Alla inlägg under februari 2010

Av Anette Senrell - 12 februari 2010 13:51

Jaha då var det ett tag sedan jag bloggade...tiden har inte infunnit sig riktigt...långa dagar på trafikskolan men mycket roligt...och ibland blir det så att vi sover kvar i Karlsborg på vandrarhemmet...kan vara skönt ibland när det blir sent... tycker att det går framåt i utbildningen nu är 3 veckor av fem gjorda...tiden går fort när man har skoj kan jag säga...vilken skillnad det är att ha riktiga elever och snart är det ju dags för den andra praktiken  ska bli superspännande:=))


Britta och jag har varit iväg på årets första utställning i Svenska Hundklubben i Borlänge...Britta kom på lördagskvällen och vi åt lite gott och tittade på melodifestivalen... det var skoj sedan var det sängen och sedan tidigt upp...det fanns vissa hundar som väckte upp mig kl 03.00 så sedan var det kört att sova...vi åkte vid 04.35 och var i Borlänge vid 09.00 tror jag hon var så vi var i god tid det var rätt skönt faktiskt...för min del gick det väl inte lysande men men  så är det ibland...Anita  tyckte väl att Jaz var fin men behövde väl mer rutin i utställningsringen  och så är det hon är kaxig hemma men  fjollar sig lite när hon träffar stora hundar... men men hon blir väl van längre fram....Killian och Peach fick bra kritik men  tyvärr så var de väl inte tillräckligt bra...men  jag älskar ju mina hundar ändå:=)) Tack Britta för att du ställde Peach  ni var ett snyggt par...det får du fortsätta med hehehe hon ställer sig bra och går ju fram till domaren med dig:=)) Tack för en härlig dag


Jag kan bara säga Ett Stort Grattis till Britta och hennes Classic och Lotus de fick sina cert och det var de verkligen värda...även om nu Britta var lite ledsen för vår skull vilket hon absolut inte ska vara ...vi kommer igen en annan gång hehehe


Vi fick ju träffa Annica och hennes man Kenneth det var verkligen skoj att hon kom dit...Annica är kusin till Lena som är vår uppfödare till Peach men det vet väl de flesta...Det är så skoj att träffa annica för hon är så glad och en mycket duktig fotograf kan jag säga hon har två underbara hundar som heter Älsa och Ästher som är av  sorten Landseer och Leonberger...hennes sida kan ni kika på om ni vill se fina bilder på hennes hundar  http://leonland.bloggplatsen.se/ där har hon även fotat från utställningen...hennes blogg är verkligen värd att läsa ...hon förgyller min dag när jag börjar med att öppna min dator...vi fick ju även träffa lite andra bekanta som ställde sina hundar grattis till era rosetter Leena mfl.


lite bilder då...min kamera var inte på hugget nu men jag fick lite bilder av  Britta

Ha det så länge go vänner/Anette



Killian och Anita


Jaz  tycker det är trist

 


Jaz

   


Jaz gillar inte detta



Killian är fiiin

   


Ok matte var är snasket

 

jaja jag ska gå fint


Britta jobbar hårt med Peach


 


Britta  och Peach

 



ok står jag bra nu du hade ju något snaskigt i fickan


Vilken handler hon är Britta


Lotus tyckte Jaz var en goding 

  Ebba och Jaz pratar lite  

Ovido - Quiz & Flashcards