bergakungen

Direktlänk till inlägg 18 april 2010

Äntligen!

Av Anette Senrell - 18 april 2010 10:21

Ja då har vi äntligen  fått vår lägenhet...och vi håller nu på att flytta in...det blir ju lite omställning för både oss och hundar såklart....nya ljud och Killian har väl inte riktigt funnit sig till ro...men Assar och Jaz klarar det nog bäst...Peach har ju sett ut genom fönstret och sett ett o annat och upplyst resten av familj och andra hyresgäster vad hon fick syn på   men i det stora hela går det bra...de ska bara vänja sig vid att det finns mycket hundar av alla sorter...Killian är den som bryr sig minst bar de inte glor för länge på honom om de är hanar...vi träffade på en  mycket färgad russel hane och hade den inte morrat och glott på Killian hade han inget sagt men  han gjorde detta och Killian bara morrade till sedan brydde han sig inte...Peach fick syn på en stor golden den tyckte hon inte om så hon for ju ut i ett av sina berömda avgrundsvrål    men men det ska nog  lösa sig...Assar har skött sig bra...Ebba har flytttat till  Kattis och  där har hon funnit sig väl till rätta...Kattis och Ebba är ute på långa promenader och äter glass Ebba får lära sig ett och annat oxå och sover i Kattis säng   Hon älskar verkligen Kattis och det känns skönt för oss eftersom vi bor nära varandra så ska vi umgås och träna med hundarna...Kattis och Ebba  äter glass och är ute och fikar på cafeér  så jag är supernöjd att Ebba  får vara ensam hund det är ju inte bra att  de ska vara instängda i lägenhet i varsitt rum så nu blev det så här...när tiden kommer så kanske det blir en valpkull efter Ebba när jag hittat en lämplig hane men det dröjer kan jag säga....jag jobbar ju rätt mycket nu och jag kan säga att jag trivs  sååå bra  på  trafikskolan jag har nog världens bästa jobb    jag vill oxå berätta att  Carina  Bockegården på Calliembo's Kennel har  vunnit Bisvalp med Sluggo som är  från Ebbas senaste valpkull en jättesnygg hane det bådar gott för framtiden...ett stort grattis Carina och ett stort grattis till alla andra då speciellt till Little Devil's kennel och  Änglas Kennel och inte minst Therese Aspegren som har Killians bror  Picasso och deras nyförvärv Drömma supergrattis till er alla som fick rosetter vi är avis att vi inte kunde vara där tyvärr...men men  snart är det dags för Stockaryd då är det nya tag och jag varnar er för Killian  hehehe han är dödssnygg och går som en dröm   hoppas att jag ska hinna blogga och komma med lite bilder vad det lider....

Ha det så gott så länge

mvh/Anette

 
 
Picasso med familj

Picasso med familj

18 april 2010 10:52

Tack för gratulationerna. Roligt att få läsa lite uppdateringar om hur ni har det. Vi ses i Stockaryd!! :)

http://picasso.zoomin.se

 
Ingen bild

Lena Backman

18 april 2010 12:53

Skönt att läsa att ni fått flytta in nu. Hoppas allt går bra för er och doggsen. Jag visste inte att Ebba flyttat, men hon verkar ju ha fått det bra. En del hundar mår bäst som ensamhundar, så är det bara! Inatt drömde jag om dig och Gunnar och hundarna, ni bodde i ett hus på mina föräldrars gård och jag var så glad...när jag vaknade och förstod att det var en dröm blev jag jättebesviken. Ha det bra!

 
Britta

Britta

18 april 2010 23:17

Tack va du är go och snäll :)
Tur att ni kommer till Stockaryd :)
Hoppas även på Vingåker 8 Maj ;)
Lite tråkigt är det allt att det blev flytt så långt bort :( Men vi hoppas att det går bra för er och vovvarna iaf i lägenheten och så klart att vi ses snart... kram till er från oss!

http://www.englas.se

 
Annica

Annica

20 april 2010 05:35

Jaha så ni har kommit på plats nu:) vad kul. Haha ja nu har väl dina vovvar en del nytt att hålla koll på:)Hoppas du får tid att blogga snart igen med bilder:-)
Ha det så bra:)

http://leonland.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette Senrell - 28 september 2010 05:31

Ja det gick visst fortare än vad vi trott för Pillan att spotta ut vappisarna   ursöta var de två så nu gällr det att komma på några bra namn oxå...de är födda  vid nio och tio på måndagsförmiddagen...och som vanligt så pluppade de bara ut och hon la...

Av Anette Senrell - 27 september 2010 06:03

Det var längesedan jag bloggade ...hektiskt har det varit så jag har bara inte hunnit med ....det blir inte så långt denna gång heller   det händer saker hela tiden  vi har ju bevistat utställningar och bilder kommer vad det lider  vi var i Västerås ...

Av Anette Senrell - 1 augusti 2010 14:50

Jaha då har den stora  utställningen varit då...kan väl inte säga att det gick lysande direkt...men men vi får vara nöjda vi hade urtrevligt vi träffade ju massor av vänner som vi hade kul med...vi åkte på fredagen så vi kom väl på kvällen vid halv å...

Av Anette Senrell - 27 juli 2010 05:24

Här har det hänt en hel del sedan sist...jag måste ju säga att jag hinner verkligen inte med att blogga så ofta som jag tänkt...men men bättre något än inget...just nu är jag dödstrött pga hundar som fått för sig att gå ut mitt i natten en gång!!! NÄ...

Av Anette Senrell - 7 juli 2010 20:07


Grattis  Assars&Peach valpar på 1 årsdagen tänk vad fort det gått, får ju rapporter och bilder från våra valpköpare och vi är så glada för dem....nu närmar sig national och det ska bli skoj att träffa alla galna hundkärringar igen      det blir l...

Ovido - Quiz & Flashcards