bergakungen

Alla inlägg under april 2010

Av Anette Senrell - 25 april 2010 15:11

Ja då var jag äntligen klar med utbildningen då   så nu är det bara att  jobba på....


idag har vi varit i skogen  måste ju utforska var vi kan gå med hundarna och tydligen skulle det vara bra i Svärtingeskogen...hmmm det tål ju att tänkas på kan jag säga....Jaz var som galen hon sprang  och hon försvann och kom tebax och var alldeles svart av dy hmm....Killian fick finna sig att gå i lina då vi inte visste något om hur det såg ut och det är jag glad för....nära vägen var det och  han  lyssnar ju lite dåligt när han får syn på något....vi  vände tebax och tog Peach och assar och gick en annan väg hmmm jaja vi kommer aldrig mer att gå där kan jag ju säga ....tyckte att Assar och Peach nosade lite väl mycket så jag gick fram och kollade och vad ligger bredvid där de är!!! jooo en stor svart huggis usch säger jag bara...så vi gick därifrån snabbt som attan... sedan har Jaz och Killian gått på en längre stadspromenad istället...bra för dom att insupa lite stadsatmosfär hahaha....vi har gått runt strömmen och Killian var lite sugen på att hoppa ...Jaz blev upprörd av en cyklande tjej....jaja de har mycket att lära....sedan fick vi möte på en trång gångbro över strömmen av en sur gammal golden...men Killian och Jaz uppförde sig väl då....bra gjort...senare är det dags för större hundar att ta en promenad fast inte så lång nu har jag träningsvärk hahaha imorgon är det jobb i vanlig ordning... tyvärr har vi ännu inte kommit helt i ordning då inte tiden funnits till att hämta resten av sakerna på magasinet då de har lite öppettider som inte riktigt passar en heltidsarbetande människa....men men det blir väl lite  fredagsarbete  kan jag tro då jag slutar tidigt på fredagar.. lite bilder då 

Ha en bra vecka/Anette



Man måste spana ut på gatan

 


Killians favvoplats


Hmm  finns det någon att skälla på tro

    

Killian med en stulen strumpa


 


söta surikaten Killian


Tokfian Jaz i fullfart ser helgalen ut


Jaz &Killian kollar vatten nivån

 


Peach i Svärtingeskogen

 

Assar &Peach hörde något  

 

Killian

   



Jaz 

 


Assar

  

   Huggis

  

En riktigt god Champagne

  

Av Anette Senrell - 18 april 2010 10:21

Ja då har vi äntligen  fått vår lägenhet...och vi håller nu på att flytta in...det blir ju lite omställning för både oss och hundar såklart....nya ljud och Killian har väl inte riktigt funnit sig till ro...men Assar och Jaz klarar det nog bäst...Peach har ju sett ut genom fönstret och sett ett o annat och upplyst resten av familj och andra hyresgäster vad hon fick syn på   men i det stora hela går det bra...de ska bara vänja sig vid att det finns mycket hundar av alla sorter...Killian är den som bryr sig minst bar de inte glor för länge på honom om de är hanar...vi träffade på en  mycket färgad russel hane och hade den inte morrat och glott på Killian hade han inget sagt men  han gjorde detta och Killian bara morrade till sedan brydde han sig inte...Peach fick syn på en stor golden den tyckte hon inte om så hon for ju ut i ett av sina berömda avgrundsvrål    men men det ska nog  lösa sig...Assar har skött sig bra...Ebba har flytttat till  Kattis och  där har hon funnit sig väl till rätta...Kattis och Ebba är ute på långa promenader och äter glass Ebba får lära sig ett och annat oxå och sover i Kattis säng   Hon älskar verkligen Kattis och det känns skönt för oss eftersom vi bor nära varandra så ska vi umgås och träna med hundarna...Kattis och Ebba  äter glass och är ute och fikar på cafeér  så jag är supernöjd att Ebba  får vara ensam hund det är ju inte bra att  de ska vara instängda i lägenhet i varsitt rum så nu blev det så här...när tiden kommer så kanske det blir en valpkull efter Ebba när jag hittat en lämplig hane men det dröjer kan jag säga....jag jobbar ju rätt mycket nu och jag kan säga att jag trivs  sååå bra  på  trafikskolan jag har nog världens bästa jobb    jag vill oxå berätta att  Carina  Bockegården på Calliembo's Kennel har  vunnit Bisvalp med Sluggo som är  från Ebbas senaste valpkull en jättesnygg hane det bådar gott för framtiden...ett stort grattis Carina och ett stort grattis till alla andra då speciellt till Little Devil's kennel och  Änglas Kennel och inte minst Therese Aspegren som har Killians bror  Picasso och deras nyförvärv Drömma supergrattis till er alla som fick rosetter vi är avis att vi inte kunde vara där tyvärr...men men  snart är det dags för Stockaryd då är det nya tag och jag varnar er för Killian  hehehe han är dödssnygg och går som en dröm   hoppas att jag ska hinna blogga och komma med lite bilder vad det lider....

Ha det så gott så länge

mvh/Anette

Av Anette Senrell - 2 april 2010 09:28

Nu så är det snart dags att flytta till Norrköping...lite förvecklingar på vägen tyvärr...vi hade hittat ett hus och skulle skriva kontrakt men tyvärr så när det närmade sig och vi hade fått klart när vi skulle få flytta in så  ångrade hon sig hmmm ja där stod vi med skägget i brevlådan...så nu är det ny jakt och vi får väl se det lutar ju tyvärr åt lägenhet...men men det kommer väl senare när man landat man kanske kan hitta en liten sommarstuga att hyra...jag trivs så oerhört bra på Arres och de är så underbart sköna människor som jobbar där ...och det är så himmla skönt att allt flyter på...tyvärr så hinner jag ju inte uppdatera så mycket  eftersom det är full rulle hela dagarna..så ha överseende kära vänner...bilder kommer vart det lider...allt blir enklare när man har en bostad...nu är alla möbler på magasin i Norrköping och väntar på att få komma till en ny bostad...

En riktigt Glad Påsk önskar jag er alla

Mvh/Anette

Ovido - Quiz & Flashcards