bergakungen

Direktlänk till inlägg 24 januari 2010

Lite uppdatering då!

Av Anette Senrell - 24 januari 2010 15:32

Hmm det var ett tag sedan jag bloggade mycket har hänt....vi skulle få besök av Picasso,Therese&Kristian men  vad händer då tror ni....jo då försvinner vattnet på torsdagen...känders ju inte kul kan jag säga...men men vi hoppas att inget förstör vår träff denna gång...planerna är att de kommer nu till helgen som kommer...så vi håller tummen....


Jag har varit i Norrköping i två dagar...jag har en sådan härlig kusin så hon hade ett rum jag fick sova i...vi hade ju mycket att prata om så vi snackade i fyra timmar när jag kom till henne på onsdagskvällen...sedan var det upp tidigt då jag skulle till trafikskolan halv åtta....där hängde jag med Alex det var jättekul...jag var med Basse på en lektion...men sedan var det Alex igen....jag fick vara med på en uppkörning och  hon klarade sig och var så glad att hon grät av spänning...hon var jätteduktig...


Sedan på kvällen så kom Agge min andra kusin som då är syster till Sussie och hennes dotter Mariette åhhh så skoj det var vi pratade och tiden flög iväg...kan ju säga att Mariette är återförsäljare till  ulldynor man kan ha i burar och som fällar....jättefina  särskilt för hundar som är känsliga...man höll sig varm av dem...så är ni intresserade så hör av er så ska jag  skicka er vidare...


Fredagen var en kort dag vi slutade kl ett det gör man på fredagar...jag fick vara med och hålle en del av en lektion det var mycket lärorikt kan jag säga....så nu längtar jag verkligen till min  praktik...dessutom sprang jag på en gammal kompis  Göran som jag inte träffat på länge så vi ska luncha när jag återkommer till Norrping...sedan tog jag pendeln till Mjölby där gunnar&Matilda hämtade mig och vi åkte till Carina på Calliembos  och hämtade hem Ebba som nu officiellt är vår  tror att Carina oxå tyckte det var skönt att ha en hund mindre hemma...


Vi har varit i skogen i två dagar  det var skönt kan jag säga...synd bara att jag inte tog med kameran idag då Assar var lös hela tiden...Killian och Assar går inte att ha ihop längre ute...Killian  är en riktig kaxpelle....Assar vill inte slåss och är alldeles för snäll...


imorgon börjar min praktik i Karlsborg 5 veckor framöver...ska bli jätteskoj...

Lite bilder från igår då...

Ha en skön vecka blir nog ingen uppdatering förrän nästa helg när Picasso med familj varit här.../Anette


Ebba i full fart genom snön

Vår fina Ebba


  Ebba  på språng   Ebbas päls ser lortig ut   Tjoho här är jag härligt att springa   Kämpigt genom snön skönt att svalka magen    på span   Fin Ebba   Hit med godiset husse


Assar i full fart

      Gänget   Peach undersöker hur långt ner man kan komma   Killian och Jaz tittar på   Va ville ni något?   Vilket magplask   upp igen   Full fart genom snön   törstig äter snö då   Hmm var är den där älgen som vi såg spår efter   Jaz i full fart   hej mamma vad letar du efter ska jag hjälpa dig   Men mamma vänta på mig   Hmm de bara sticker jag hinner ju inte med jag är ju liten   Sådär ja då var man ikapp  

 
 
Picasso med familj

Picasso med familj

24 januari 2010 16:20

Ja, vi håller alla tummar vi har så att vi kan komma och hälsa på er nästa helg!! Ska bli spännande att se hur Picasso hanterar snödjupet!! Han lär ju vara helt slut efteråt... Ha en bra vecka!!

http://picasso.zoomin.se

 
Barbro & Wicca

Barbro & Wicca

24 januari 2010 17:28

Vilka härliga bilder på era fina hundar,dom sover väl gott efter en sån vända i skogen???

http://littlediamonds.dinstudio.se

 
Ingen bild

Lena Backman

24 januari 2010 18:36

Vilka härliga bilder =O) Skönt att Ebba nu är er egen!

 
KR

KR

24 januari 2010 18:38

Hej vilka fina bilder,,,å vad Ebba var långhårig....grattis till att hon är er egen nu...visst är det mysigt när dom springer i snön....ha det så bra och kul med dina 5 v...

http://www.hagvikenskennel.se

 
tessan

tessan

24 januari 2010 18:46

Vilka härliga bilder på hundarna. Kul att Ebba är eran nu..

http://kenneldebren.se

 
Ingen bild

Ingrid Antonsson

24 januari 2010 18:49

Hej!
King älskar också snön och "drunknar" ibland i snön. Vi har långlina på honom, men han kommer OFTAST när vi ropar. Skall gå vardagslydnadskurs snart med honom. Han är så oootroligt goo!!!
Kramar
Ingrid o Leif

 
Britta

Britta

24 januari 2010 19:26

lilla söt Ebba... Hon är bara för Gullig :)
De ser ut att ha snö kul vovvarna ... de vet vad de ska gilla ;)
Snart dax för vår tripp.. Längtar!
Kram Kram

http://www.englas.se

 
Annica

Annica

25 januari 2010 07:34

Åh vad härligt att Ebba är er nu=) hon är ju såå himla fin!!!
Roliga bilder på allihop..vad stor Jaz har blivit=)
Ha det så bra o kul på din praktik=)

http://leonland.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette Senrell - 28 september 2010 05:31

Ja det gick visst fortare än vad vi trott för Pillan att spotta ut vappisarna   ursöta var de två så nu gällr det att komma på några bra namn oxå...de är födda  vid nio och tio på måndagsförmiddagen...och som vanligt så pluppade de bara ut och hon la...

Av Anette Senrell - 27 september 2010 06:03

Det var längesedan jag bloggade ...hektiskt har det varit så jag har bara inte hunnit med ....det blir inte så långt denna gång heller   det händer saker hela tiden  vi har ju bevistat utställningar och bilder kommer vad det lider  vi var i Västerås ...

Av Anette Senrell - 1 augusti 2010 14:50

Jaha då har den stora  utställningen varit då...kan väl inte säga att det gick lysande direkt...men men vi får vara nöjda vi hade urtrevligt vi träffade ju massor av vänner som vi hade kul med...vi åkte på fredagen så vi kom väl på kvällen vid halv å...

Av Anette Senrell - 27 juli 2010 05:24

Här har det hänt en hel del sedan sist...jag måste ju säga att jag hinner verkligen inte med att blogga så ofta som jag tänkt...men men bättre något än inget...just nu är jag dödstrött pga hundar som fått för sig att gå ut mitt i natten en gång!!! NÄ...

Av Anette Senrell - 7 juli 2010 20:07


Grattis  Assars&Peach valpar på 1 årsdagen tänk vad fort det gått, får ju rapporter och bilder från våra valpköpare och vi är så glada för dem....nu närmar sig national och det ska bli skoj att träffa alla galna hundkärringar igen      det blir l...

Ovido - Quiz & Flashcards