bergakungen

Direktlänk till inlägg 25 april 2010

Då är det officiellt!

Av Anette Senrell - 25 april 2010 15:11

Ja då var jag äntligen klar med utbildningen då   så nu är det bara att  jobba på....


idag har vi varit i skogen  måste ju utforska var vi kan gå med hundarna och tydligen skulle det vara bra i Svärtingeskogen...hmmm det tål ju att tänkas på kan jag säga....Jaz var som galen hon sprang  och hon försvann och kom tebax och var alldeles svart av dy hmm....Killian fick finna sig att gå i lina då vi inte visste något om hur det såg ut och det är jag glad för....nära vägen var det och  han  lyssnar ju lite dåligt när han får syn på något....vi  vände tebax och tog Peach och assar och gick en annan väg hmmm jaja vi kommer aldrig mer att gå där kan jag ju säga ....tyckte att Assar och Peach nosade lite väl mycket så jag gick fram och kollade och vad ligger bredvid där de är!!! jooo en stor svart huggis usch säger jag bara...så vi gick därifrån snabbt som attan... sedan har Jaz och Killian gått på en längre stadspromenad istället...bra för dom att insupa lite stadsatmosfär hahaha....vi har gått runt strömmen och Killian var lite sugen på att hoppa ...Jaz blev upprörd av en cyklande tjej....jaja de har mycket att lära....sedan fick vi möte på en trång gångbro över strömmen av en sur gammal golden...men Killian och Jaz uppförde sig väl då....bra gjort...senare är det dags för större hundar att ta en promenad fast inte så lång nu har jag träningsvärk hahaha imorgon är det jobb i vanlig ordning... tyvärr har vi ännu inte kommit helt i ordning då inte tiden funnits till att hämta resten av sakerna på magasinet då de har lite öppettider som inte riktigt passar en heltidsarbetande människa....men men det blir väl lite  fredagsarbete  kan jag tro då jag slutar tidigt på fredagar.. lite bilder då 

Ha en bra vecka/Anette



Man måste spana ut på gatan

 


Killians favvoplats


Hmm  finns det någon att skälla på tro

    

Killian med en stulen strumpa


 


söta surikaten Killian


Tokfian Jaz i fullfart ser helgalen ut


Jaz &Killian kollar vatten nivån

 


Peach i Svärtingeskogen

 

Assar &Peach hörde något  

 

Killian

   



Jaz 

 


Assar

  

   Huggis

  

En riktigt god Champagne

  

 
 
Picasso med familj

Picasso med familj

25 april 2010 16:21

Vad roligt med lite bilder äntligen från er!! Ni verkar ha fullt upp med jobb och flytt och hundar. :) Fina bilder på Killian!!! Kram

http://picasso.zoomin.se

 
Ingen bild

Lena Backman

25 april 2010 16:43

Peach är finast :) Hon ser underbar ut på bilden, så snäll och fin, en riktig prinsessa :)

 
Ingen bild

carina

25 april 2010 18:31

du golden, var det fet och var det en stor kraftig man som höll i snöret?? låter som min jobbar kompis. De bor precis vid strömmen, skulle inte förvåna mej om de var dom hahahha

 
Ingen bild

Ingrid Antonsson

28 april 2010 13:05

Hej!
Vi har också hittat en huggorm, men den blev i 8 bitar. Jag gillar inte att ta ihjäl ormar, men när den låg mitt på vägen så!!
Förstår att ni har fullt upp! King börjar äntligen fatta att han inte skall till tjurarna och går mer fot för var dag. Nu går han med långlina som släpar efter honom, snart skall jag släppa honom.
Ha det gott!
Kramar

 
Annica

Annica

1 maj 2010 18:48

jag måste bara fråga=) vad har Killian på sej?? Grattis till att du är klar med utbildningen=)
Härliga bilder..utom på äckel ormen..huuu jag ryser!!!
NEJ jag har inte vaccinerat mot kennelhostan! Vet ärligt inte talat hur jag ska göra med det heller...dom kan ju få det ändå...men då blir det lindrigare..eller?? Vet en del som blivit riktigt sjuka ändå...svårt att veta hur man ska göra! Har du vaccinerat?

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

6 maj 2010 20:53

grattis till den färdiga utbildningen. kan ju berätta att det är väldens bästa jobb du ska börja med. =)

sen måste jag säga att det är riktigt fina hundar du har.

/ Åsa

http://mrs-voorhees.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

7 maj 2010 18:09

Hon kommer från Tracking Jack`s kennel och har Alfons som pappa och Pippi som mamma.

http://mrs-voorhees.blogspot.com

 
Ingen bild

Åsa

8 maj 2010 08:53

Jo då allt har Juno en liten jakt hund i sig. Både i nos och i sinnet. Nu när det är bättre väder ute ska vi väl börja och gå in lite mer på spår det gick så bra i höstas. Tyvärr så var väl jag inte så jätte bra på att lägga spår la ett själv där i höstas sluta väl med att Hon gena direkt till slutet. Så där hade jag hållt på i en halvtimme och hon var klar på några minuter. Men Sarha har sagt att hon ska lägga ett nytt åt oss. Så vi får väl spana lite då så jag kan snappa upp alla tips. Nu när vi har flytta också finns det ju även lite mer yta att vara på. Sen får man väl se hur det går. Hon har ju så kul när hon får använda nosen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette Senrell - 28 september 2010 05:31

Ja det gick visst fortare än vad vi trott för Pillan att spotta ut vappisarna   ursöta var de två så nu gällr det att komma på några bra namn oxå...de är födda  vid nio och tio på måndagsförmiddagen...och som vanligt så pluppade de bara ut och hon la...

Av Anette Senrell - 27 september 2010 06:03

Det var längesedan jag bloggade ...hektiskt har det varit så jag har bara inte hunnit med ....det blir inte så långt denna gång heller   det händer saker hela tiden  vi har ju bevistat utställningar och bilder kommer vad det lider  vi var i Västerås ...

Av Anette Senrell - 1 augusti 2010 14:50

Jaha då har den stora  utställningen varit då...kan väl inte säga att det gick lysande direkt...men men vi får vara nöjda vi hade urtrevligt vi träffade ju massor av vänner som vi hade kul med...vi åkte på fredagen så vi kom väl på kvällen vid halv å...

Av Anette Senrell - 27 juli 2010 05:24

Här har det hänt en hel del sedan sist...jag måste ju säga att jag hinner verkligen inte med att blogga så ofta som jag tänkt...men men bättre något än inget...just nu är jag dödstrött pga hundar som fått för sig att gå ut mitt i natten en gång!!! NÄ...

Av Anette Senrell - 7 juli 2010 20:07


Grattis  Assars&Peach valpar på 1 årsdagen tänk vad fort det gått, får ju rapporter och bilder från våra valpköpare och vi är så glada för dem....nu närmar sig national och det ska bli skoj att träffa alla galna hundkärringar igen      det blir l...

Ovido - Quiz & Flashcards